dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
paliwa do samochodow zabytkowych

Paliwa do samochodow zabytkowych.

 

 

Jeżeli myślisz o przygotowaniu swojego klasycznego auta do sezonu, nie zapomnij o zapewnieniu mu odpowiedniej ochrony. Wymieniłeś już filtry zalałeś silnik właściwym olejem, sprawdziłeś światła, płyny itd. Teraz czas na paliwo. Przy bardzo wysokich kosztach utrzymania i napraw pojazdów zabytkowych ostatnią rzeczą jaką potrzebują ich właściciele, to naprawy spowodowane niewłaściwym paliwem. Ustawodawcy wprowadzili przepisy regulujące skład paliw zmierzający w kierunku redukcji zużycia paliwa oraz niższej emisji szkodliwych gazów do atmosfery.

 

 

 

Zmiany te powodują jednocześnie, że użytkownicy pojazdów klasycznych i zabytkowych mają coraz większy problem z odpowiednim paliwem do swoich samochodów. Jeżeli jesteśmy posiadaczami starszych samochodów klasycznych musimy być świadomi, że nasz pojazd nie został przystosowany do bezpiecznego i efektywnego spalania nowoczesnych, przyjaznych środowisku paliw. Podobny problem pojawił się już w roku 2000, kiedy wycofano z produkcji benzynę zawierającą ołów. Właściciele aut, zaczęli borykać się z problemem braku smarowania nieutwardzonych gniazd zaworowych.
Kolejnych problemów może dostarczyć właścicielom zabytkowych pojazdów coraz wyższa zawartość biopaliw (etanol) w benzynie. Zawartość etanolu w benzynie powoduje korozję powstającą w czasie, kiedy pojazd nie jest używany. Klasyczne zbiorniki paliwa są najczęściej wykonane z zawierającej ołów, podatnej na korozję, blachy stalowej.

 

 

 

 

 

Etanol powoduje także korozję innych metali takich jak cynk, mosiądz, ołowiu czy aluminium z których wykonane poszczególne elementy układu paliwowego, takie jak pompa paliwa czy gaźnik. Etanol niszczy także materiały nieżelazne, jak: guma, korek czy skóra, co może dodatkowo powodować problemy z przewodami paliwowymi, uszczelkami itd.

 

 

Rozwiązaniem tego problemu jest stosowanie specjalnych zastępujących ołów dodatków do benzyny bezołowiowej. Jest wielu producentów tego typu środków. Najczęściej są to dodatki będące substytutem ołowiu, uszlachetniającym benzynę bezołowiową przeznaczonych do samochodów bez katalizatora, opracowane dla ochrony przed zużyciem nie utwardzonych gniazd zaworów i można je stosować do wszystkich silników benzynowych dwu i czterosuwowych. Niekiedy dodatki takie zwiększają liczbę oktanową paliwa o około 2 oktany.

Wszystkie tego typu środki powodują dodatkową ochronę dla elementów układu paliwowego takich jak pływaki gaźnika czy pompa paliwa. Są także dodatki będące zamiennikiem ołowiu przeznaczonym do silników zasilanych benzyną bezołowiową i na gaz LPG będące bezpiecznymi dla katalizatorów. Samo użycie tego typu dodatku jest banale, wystarczy odpowiednią ilość wlać przed tankowaniem, a następnie uzupełnić zbiornik żądaną ilością paliwa. Najczęściej stosuje się je w proporcji ok 10. ml na 10 litrów paliwa, czyli buteleczka 100 ml wystarcza na 100 litrów paliwa.

Ten niewielki wydatek, może ochronić nas przed poważnymi konsekwencjami stosowania niewłaściwego paliwa.

 

Zapraszamy do zakupu w naszym sklepie.
                                                                  

 

  Zbigniew Wilk