dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
Citroen C2 VTR
Citroen C2 VTR
 
Jakiś czas temu Citroen na rynku Polskim zaproponował bardzo ciekawy model popularnej C2 - ki wersję VTR. Modelem C2  Citroen dopełnia ofertę niewielkich  C3 i C3 Pluriel, będąc odmianą 3-drzwiową.  Właśnie z tymi modelami dzieli wspolne rozwiązanie konstrukcyjne płyty podłogowej, co w czasach szukania oszczędności ma niebagatelne znaczenie.
Wśród innych niewielkich pojazdów odróżnia się wyjątkową sportową stylistyką. Dynamiczny charakter pojazdowi nadają ogromne / w stosunku do wielkości nadwozia / reflektory przednie, poszerzone błotniki i zmienna linia szyb bocznych.
C2 w wersji VTR wyposażony został ponadto w przedni i tylny spoiler oraz w  16-to calowe felgi z lekkich stopów.
Pomimo swoich niewielkich rozmiarów C2 VTR jest samochodem cztero osobowym
 a osoby siedzące na przednich siedzeniach nie mogą narzekać na ciasnotę.  Profil foteli jest w dodatku  bardzo dobrze zaprojektowany, dzięki czemu zarówno kierowca jak i pasażer mogą podróżować całkiem komfortowo.  Komfort kierowania podnosi również możliwość regulowania kolumny kierowniczej  w dwóch płaszczyznach góra-dół, przód-tył. W tylnej części zamiast spotykanej powszechnie kanapy, znajdujemy dwa oddzielne fotele, mające możliwość przesuwania, składania oraz w których można ustawić kąt pochylenia  oparcia.  Jest jednak pewien minus takiego rozwiązania - przesuwając je maksymalnie do tyłu, drastycznie zmniejsza się poweirzchnia w bagażniku – pozostaje nam tylko 166 litrów, za to sam dostęp do niego mamy dość łatwy dzięki dwuczęściowej uchylanej w górę i w dół klapie. Niewielkie przedmioty da się schować do środka  odchylając jedynie jej górną część, jeśli jednak potrzebujemy przewieźć coś o większych gabarytach, można położyć dolną klapę. Zaznaczyć tutaj należy że wytrzymuje ona  obciążenie 100 kilogramów a więc może służyć także jako ławeczka podczas zaimprowizowanej impezy - w końcu to samochód głównie dla ludzi młodych.
Mieliśmy okazję testować Citroena C2 właśnie w tej ciekawszej wersji VTR, któremu pod maskę zamontowano 110-konną jednostkę napędową wyposażoną w przekładnię Senso-Drive, potrafiącą dostarczyć sporo radości z jazdy i dotyczy to zarówno w trybie zmian biegów automatycznie, jak i sekwencyjnie. Niestety samochód traci nieco na dynamice, w wyniku czego aby  na rozpędzić się od 0 do 100 km/h, potrzebujemy prawie 11 s.
Ciekawym konstrukcyjne rozwiązaniem zapożyczonym z typowych samochodów sportowych  jest  sposób zmian biegów które dokonuje się za pomocą zwykłego lewarka lub też za pomocą zamontowanych pod kierownicą manetek.
Miłą niespodzianką jest też fakt że pomimo sportowego charakteru  auto ma wyjątkowo umiarkowany apetyt na benzynę.
C2 VTR to z całą pewnością bardzo ciekawa propozycja francuskiego producenta. Jazda tym modelem potrafi dostarczyć sporą przyjemność, w dodatku w sposób  pozwalający odróżnić się od ofert konkurencji. Jednak jak to w życiu  - każda przyjemność ma swoją cenę. Dość wysoki koszt zakupu takiej wersji  w stosunku do podstawowej  C2 - ki  powinno zrekompensować bogatsze wyposażenie standardowe (komputer pokładowy, oprócz poduszek powietrzne przednich  dodatkowo boczne, wspomaganie kierownicy, pakiet elektryczny pozwalający regulować szyby i lusterka, światła przeciwmgielne, ABS). Szkoda jednak, że producent mający przecież w swojej bogatej ofercie bardzo wiele rozwiązań nie oferuje do tego modelu tradycyjnej, typowej ręcznej skrzyni biegów, ponieważ automatycznia  przekładnia zmniejsza odrobinę jego możliwości. Dla wielu jest to jednak istotna "odrobina", mimo wszystko Citroenowi udał się ten model a frajda z jazdy takim samochodem jest i tak olbrzymia.
 
Citroen C2 1.6 16V VTR - Dane tachniczne:
rodzaj silnika benzynowy pojemność silnika (cm3) 1587 układ/ilość cylindrów 4 moc silnika (kW/KM) 80 / 110 przy 5750 max moment obrotowy (Nm) 147 przy 4000 wtrysk paliwa wielopunktowy
ilość zaworów na cylinder 4 
Hamulce przednie tarczowe wentylowane  tylne tarczowe
Zużycie paliwa
w mieście 8,3 pozamiastem 5,2 cykl mieszany 5,3 / 100 km
prędkość maksymalna (km/h) 195 przyspieszenie (0-100km/h) 10,9 
Masy i wymiary
masa własna (kg) 1055 długość (mm) 3666 szerokość (mm) 1659 wysokość (mm) 1461 rozstaw osi (mm) 2315 ogumienie 195/45 R16 pojemność zbiornika paliwa (l.) 41 przestrzeń bagażowa (l.) 166/879 
 
wildern 2012