Volkswagen Scirocco III - powrót legendy.
Po blisko 16 latach niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen przedstawił nowy model kultowego sportowego samochodu o wdzięcznej nazwie Scirocco. Sama nazwa pochodzi od nazwy jednego z rodzajów wiatru gdyż takie nazewnictwo przyjął koncern VW. Scirocco I generacji produkowany był od 1974 roku i jak przystało na samochód o sportowych ambicjach posiadał tylko silniki benzynowe o pojemnościach od 1,1 do 1,6 litra(7 typów). W 1981 roku przedstawiono model II generacji który posiadał już mocniejsze jednostki napędowe o pojemnościach 1,6 i 1,8 litra (4 typy). Produkcję zakończono w 1992 roku zastępując Scirocco modelem Corrado.
W roku 2006 podczas salonu samochodowego w Paryżu przedstawiono studyjny model Iroc który w wersji produkcyjnej przybrał już właściwy wygląd i nazwę Scirocco III generacji. Pierwsze modele opuściły fabrykę w Wolsburgu w 2008 roku a producent zastosował sześć jednostek napędowych od benzynowych 1,4 do 2 litrowego diesla.
Mieliśmy okazje przyjrzeć się bliżej jednemu z tego typu samochodów Volkswagena, konkretnie wersji 1,4 TSI z 2009 r. z przebiegiem 6200 km. Pojazd wyposażony jest w nowoczesny benzynowy silnik z wtryskiem bezpośrednim oraz turbo-doładowaniem o rzeczywistej pojemności 1390 cm3. Ta jednostka napędowa uzyskuje moment obrotowy 210 Nm w zakresie 1500 do 4000 obr. a moc 122 KM osiągana jest przy 5000 obr/min. Napęd przekazywany jest na przednie koła poprzez 6 biegową manualną skrzynię biegów. Wg producenta osiaga prędkość maksymalną 208 km/h, a 100 km/h uzyskuje w ciągu 10 sek. Sportową charakterystykę samochodu podkreśla wyjątkowa linia karoserii i stylistyka przedniej części nadwozia, a szczególnie głęboko zachodząca na reflektory i błotniki maska.
Samochód jest stosunkowo lekki - masa własna wynosi 1346 kg ale wynika to z niewielkich gabarytów samego pojazdu. Wnętrze pojazdu jest jednak bardzo ergonomiczne i nie odczuwa się żadnego dyskomfortu spotykanego w samochodach sportowych - przynajmniej jeśli chodzi o kierowcę i pasażera dla których zaprojektowano doskonałe fotele. Nieco gorzej jest z tyłu ale w tego typu samochodzie raczej rzadko przewozi się pasażerów, a jeśli już jest taka potrzeba to raczej na krótkie odległości. Samochód posiada stosunkowo nieduży bagażnik o pojemności 312 litrów, który można powiększyć do 1006 litrów składając tylne fotele. Jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu jest na bardzo wysokim poziomie, nic nie skrzypi, nie odstaje - po prostu VW.
Scirocco trzeciej generacji został zaprojektowany z myślą o klientach młodych dla których mniej liczy się praktyczne wykorzystanie pojazdu a bardziej stylistyka i osiagi - i można powiedzieć że inżynierom z koncernu VW udało się spełnić założone kryteria. Powstał samochód nietuzinkowy o ciekawej stylistyce, niezłych osiągach i rozsądnej cenie. Tym bardziej warto zainteresować się modelem używanym, gdyż kwota 66 000 zł za samochód z minimalnym przebiegiem jest wyjatkową okazją.
wildern 2011
Polub demot.pl na Facebooku