dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
Zmień olej!

zmień olej!

Czy ten samochód mający przebieg ponad stu tysięcy kilometrów pojeżdzi jeszcze jakis czas?
Takie pytanie pada często ze strony klientów odwiedzających komisy samochodowe. Oczywiście że tak - ważne jest jednak aby nie zapomnieć o kilku czynnościach jakie należy wykonać bezpośrednio po zakupie. Podstawową a bardzo często pomiją przez wielu kierowców czynnością jest wymiana oleju silnikowego. Nie wiemy jak długo samochód czekał na nas w miejscu w którym dokonalismy zakupu, ani tym bardziej kiedy taka wymianę dokonał poprzedni właściciel. Pewna pomocna wskazówka moga być adnotacje w ksiazce serwisowej pojazdu, ale bardzo często albo niema jej w ogóle, albo wpisy kończą się po okresie gwarancji. Olej silnikowy jak i wiekszość pozostałych płynów ulega naturalnemu starzeniu i nawet jeśli samochód nie przebył jeszcze przewidywanej przez producenta ilości kilometrów i tak warto go wymienić.

Warto zastosować Olej silnikowy o parametrach zalecanych przez producenta samochodu, natomiast drugorzędne znaczenie ma kto taki olej wyprodukował gdyż wszyscy znani producenci stosują jako komponenty te same skaładniki bazowe. (oczywiście biorąc pod uwagę tylko wiodące koncerny naftowe - unikając produktów egzotycznych mimo że "chińczyk potrafi")

 

 

Czasem można ustalić na podstawie zamieszczanych w samochodzie przywieszek eksploatacyjnych rodzaj stosowanego oleju i wymienić na taki sam rodzaj. W większości przypadków nie jest to jednak do ustalenia tak więc należy przyjąć że wymieniamy na olej zalecany przez serwis w zależności od przebiegu i zastosować pełny synetyk ( oznaczenia 0W, 5W) albo olej półsyntetyczny (oznaczenia 10W lub 15W)
Olej mineralny stosujemy tylko w samochodach w których własnie taki rodzaj przez dłuższy okres czasu był stosowany i zastosowanie w takim pojezdzie oleju syntetycznego mogłoby doprowadzić do pogorszenia parametrów pracy silnika. Wydaje sie to nielogiczne bo przecież olej syntetyczny z całą pewnością jest lepszy, chodzi tu jednak o jego właściwości wypłukujące powstałe podczas eksploatacji oleju mineralnego nagary co może spowodowac uszkodzenie jednostki napędowej.
 Praktycznie jeśli nie znamy rodaju jaki był poprzednio używany w naszym nowym pojeżdzie najbezpieczniej jest zastosować olej półsyntetyczny. 

Oczywiście przy takiej obsłudze wymieniamy filtr oleju, paliwa i powietrza, nie zapominając o wymianie filtrów kabinowych (wnętrza). Nie jest to jakiś szczególny koszt, a komfort eksploatacji znacznie się podniesie.

wildern 2012

Polub demot.pl na Facebooku