dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
Volvo XC90 i Jeep Grand Cherokee III

Volvo XC90 i Jeep Grand Cherokee III

Volvo XC90 po raz pierwszy pojawiło się na rynkach w 2002 r. i było pierwszym samochodem klasy SUV w ofercie szwedzkiego producenta, wzbudzając duże zainteresowanie wśród klientów. Pomimo doskonałego przyjęcia i sporego poziomu sprzedaży pod koniec 2006 roku poddane zostało niewielkiemu liftowi a była to głównie reakcja na wprowadzenie nowych modeli przez konkurencyjne koncerny. Co ciekawe Volvo od samego początku produkuje ten samochód tylko na terenie szwecji w miejscowości Torslanda. XC 90 oferowane było w kilku wersjach silnikowych, począwszy od 210 konnego silnika benzynowego o pojemności 2.5 litra a skończywszy na najmocniejszym 315 konnym silnikiem V6 o pojemności 4.4 l. Dla bardziej oszczędnych dostępne były również wersje z sinikiem zasilanym olejem napędowym o mocach 163 i 185 koni. Jednemu z takich samochodów z silnikiem diesla mieliśmy przyjemność przyjrzeć się lepiej. Samochód mający przebieg prawie dwustu tysięcy kilometrów pochodzi z 2003 r. Wyposażony jest  w silnik o mocy 163 KM co jak się okazuje w zupełności wystarcza do bezstresowego podróżowania po naszych sfatygowanych drogach. Zawieszenie pracuje  wręcz wzorcowo, możemy przypuszczać że poprzedni właściciel dbał o swój pojazd, eliminując pojawiające się usterki. Ten ważący prawie 2000 kg pojazd posiada napęd na wszystkie koła włączający się automatycznie i przenoszący moment na tylną oś w sytuacji utraty przyczepności kół tylnych. W trakcie normalnej eksploatacji system sprzęgła wiskotycznego (haldex) jest wyłączony i napęd przenoszony jest tylko na oś przednią. Pozwala to zmniejszyć opory toczenia i jednocześnie zużycie paliwa i mechanizmu różnicowego tylnego mostu. W przypadku trudnych warunków system automatyczny DSTC można wyłączyć i przejść na pracę ciągłą napędu umożliwiającą np wyjazd w przypadku całkowitej utraty przyczepności kół jednej osi. Fabryczna nawigacja, wysokiej jakości sprzęt audio, bardzo wygodne fotele - to wszystko pozwala czuć się podróżującym tym samochodem wyjątkowo komfortowo. Wnętrze wykończończone zostało skórą w jasnym kolorze, ale dzięki jakości zastosowanego materiału pomimo dość sporego czasu eksploatacji zachowało się w bardzo dobrym stanie.

 

W 2005 roku producent Daimler-Chrysler postanowił odmłodzić jeden z najlepiej sprzedawanych na rynku amerykańskim modeli dzięki czemu pojawił się nowy Jeep Grand Cherokee III. Unowocześniono linię nadwozia, oraz gruntownie zmodernizowano wnętrze pojazdu. Samochód sprzedawany był w kilku wersjach wyposażenia - Laredo,Limited i Overland stosowane też były różne wersje silników: benzynowe 3.7 V6 (210 KM), 4.7 V8 (238 KM), 5.7 HEMI V8 (326 KM), 6.1 SRT HEMI (425 KM), oraz diesel 3.0 CRD. Jeep Grand Cherokee III podobnie jak wcześniejsze modele XJ i WJ występuje w wersji z napędem na jedną oś (tylną) oraz w wersji z napędem na dwie osie 4x4 (AWD). We wszystkich modelach AWD zastosowano doskonałe  rozwiązanie QADRA DRIVE II sterujące w sposób elektroniczny mechanizmem różnicowym i dające doskonałe własności trakcyjne w terenie. Wnętrze jest bardzo przestronne i nowoczesne, zastosowano jednak dużo tworzyw sztucznych co jednak nie dziwi znających amerykańskie gusta. Jakość wykonania i dobór materiałów jest jednak na bardzo wysokim poziomie, a nowoczesna stylistyka uwydatnia mocny charakter testowanego pojazdu. Laredo jest  wyposażony najsłabiej, dlatego też znajdujący się w testowanym pojeździe sprzęt DVD i Audio został zamontowany przez aktualnego właściciela.

 

Dwa samochody porównywalne pod względem klasy, wyposażenia i osiągów oraz w takiej samej cenie. Volvo XC90  to pojazd dystyngowany, doskonale wyposażony gwarantujący przy tym wyjątkowy stopień bezpieczeństwa i w wersji 2,4 D5 umiarkowane koszty eksploatacji.
Jeśli ktoś pragnie auta bardziej dynamicznego to wybór samochodu Jeep Grand Cherokee III będzie doskonałym rozwiązaniem. Zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na wersję z silnikami HEMI pozwalający przy masie ponad 2200 kg osiągnąć 100 km/h w 8,7 s.

 

wildern 2011