Daihatsu Terios
Może nieco egzotyczna na naszym rynku ale znana w świecie marka Daihatsu przedstawiła w 1997 roku niewielki samochód terenowy o nazwie Terios. Model ten produkowany był na rynek europejski do 2005 roku i zastąpiony w 2006 roku modelem drugiej generacji. Z uwagi na duże zainteresowanie na rynku rodzimym w japonii produkowany i oferowany jest nadal jako Terios Kid. W 2000 roku przeprowadzony został lifting dzięki któremu samochód nieco odmłodniał gdyż zmieniono wygląd przodu, zastosowano inną maskę, zderzak oraz gril i reflektory przednie. Liftingowi poddano również wnętrze samochodu stosując inne materiały wykończeniowe,a przy okazji zmianie uległ również wygląd licznika, kierownicy i panelu.
W samochodzie zastosowano czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra osiągający moc 83 KM, który w 2000 roku również zmodernizowano. Zastosowano inny rozrząd i uzyskano z tej samej pojemności moc 86 KM, nie poddano jednak większym zmianom podzespołów przeniesienia napędu montując pięciobiegowe manualne skrzynie biegów lub automatyczne czterobiegowe. Terios pierwszej generacji nie był oficjalnie sprzedawany na terenie Polski, i wszystkie egzemplarze dostępne na naszym rynku pochodzą z prywatnego
Przyznać należy że samochód dość dobrze radzi sobie w trudniejszym terenie dzięki dużemu prześwitowi oraz wysokiemu zawieszeniu. Stały napęd na cztery koła pozwala dość sprawnie poruszać się po bezdrożach. Zapomnijmy jednak o pokonywaniu trudnieszych przeszkód terenowych - brak możliwości wyboru trybu pracy przekładni napędowej a tym bardziej brak reduktora oraz blokady mechanizmu różnicowego dramatycznie ogranicza możliwości samochodu.
Sprawdza się jednak jako uniwersalny samochód pozwalający bezpiecznie poruszać się po polskich jakże trudnych drogach, pozwalając także bezproblemowo wdrapywać się na krawężniki upraszczając parkowanie w mieście. Jak na samochód o niewielkich gabarytach oferuje przyzwoitą ilość miejsca dla czterech pasażerów oraz sporą ilość bagażu.
Kilkuletni Terios pomimo nieco odbiegającej od współczesnej stylistyki wykonczenia wnętrza pozostał wdzięcznym pojazdem rekreacyjnym. Zachował swój dawny charakter i chociaż nie jest to prawdziwa terenówka na wycieczkowe wypady w Bieszczady lub w okolice Białowieży nadaje się znakomicie.
wildern 2011
Polub demot.pl na Facebooku