dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
Peugeot 307

PEUGEOT 307 przed i po "lifcie"

Model należący do segmentu C. Produkowany od 2001 roku jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej efektowności nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako cabrio. W Argentynie, Wenezueli i Chinach można natomiast kupić 307 także w wersji sedan. Mimo, że Peugeot nie może narzekać na brak zainteresowania modelem 307, zdecydowano się na dokonanie retuszy w wyglądzie auta. Zmiany są co prawda niewielkie ale zauważalne. Przede wszystkim jest to nowy przód, nawiązujący do większego modelu 407. Potężny wlot powietrza z wbudowanymi światłami przeciwmgłowymi i umieszczoną na dole tablicą rejestracyjną. Nowy krój otrzymały soczewkowe reflektory. Zmeniono maskę i błotniki a emblemat "Lwa" umieszczono w chromowanej ramce. Odmłodzony 307 zwiększył swoją długość o 10mm do 4210 mm. W tylnej części pojazdu zmieniono jedynie światła, które utrzymane są teraz w stylu mniejszego Brata 206. Zmiany w wyglądzie dotyczą wszystkich wersji 307. Nowe elementy pojawiły się także we wnętrzu. Dotyczy to środkowej konsoli i deski rozdzielczej. W najmocniejszych wersjach silnikowych występują szare tarcze zegarów a w najbogatszej odmianie wyposażeniowej skórzane wykończenie wnętrza. Wzbogacono również listę wyposażenia opcjonalnego. Pojawiły się na niej między innymi: światła ksenonowe, parktronic, dwustrefowa klimatyzacja, czujniki ciśnienia w ogumieniu, czy też bezprzewodowy zestaw głośnomówiący (Bluetooth). W odmianie kombi podobnie, jak w SW będzie można otrzymać dwa dodatkowe fotele. Nabywcy hatchbacków mogli otrzymać najmocniejszy silnik znajdujący się w gamie 307 a występujący do tej pory jedynie w odmianie CC. Jest to 2-litrowa jednostka o mocy 177 KM. Nowością w CC jest natomiast silnik wysokoprężny 2.0 HDi (136 KM) z filtrem cząstek stałych, napędzający dotychczas pozostałe wersje 307.W ciągu czterech lat produkcji Peugeota 307 sprzedano ponad 2 mln egzemplarzy. Można zatem mówić o dużym sukcesie tego modelu. W naszym komisie mięliśmy okazję "gościć" przed i po liftowego Peugeota 307, różnica w wyglądzie przodu samochodu odrazu dawała się zauważyć, natomiast tył samochodu wymagał chwili zastanowienia czy aby napewno dokonano jakichkolwiek zmian dopiero kiedy oba auta stanęły obok siebie widać było zmodernizowane światła tylne, co do wnętrza to zastosowano klika detali aczkolwiek od razu dających się zauważyć choćby nawet nowe tarcze zegarów czy też kolorystyka tapicerki, trakcyjnie samochód pozostał bez zmian ale warto zwrócić uwagę na nowe silniki 1.6 Hdi, które wyróżniają się wyższą kulturą pracy i jeszcze niższym spalaniem ON, nie naruszając przy tym dynamiki auta. Ciekawostką jest, że takie koncerny jak Ford czy Mazda zaczęły kożystać z gamy silników Diesla   produkowanych przez PSA, fakt ten świadczy albo o genialnym Dieslu albo o zmniejszeniu kosztów produkcji przy wprowadzaniu nowych modeli na rynek, czas pokaże.