dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
Lexus IS 220d

Lexus IS 220d - luksus made in japan.

Lexus IS - samochód osobowy zaliczany do segmentu D, obecnie najmniejszy z produkowanych aut japońskiej marki Lexus. Jest to luksusowy sedan o kompaktowych wymiarach sprzedawany przez Lexusa od 1999 roku. IS został wprowadzony jako sedan o sportowych cechach usytuowany poniżej serii ES w Ameryce Północnej i GS w Europie. Atrakcyjny pojazd o eleganckiej stylistyce został wyposażony w klasyczny układ napędowy, gdzie silnik jest umieszczony z przodu wzdłuż osi pojazdu, a napęd jest przekazywany na tylne koła (napęd RWD). IS był również sprzedawany jako Toyota Altezza do momentu wprowadzenia pod marką Lexus II generacji modelu w 2006 roku. Altezza I generacji (XE10) zadebiutowała w Japonii w październiku 1998 roku, natomiast Lexus IS 200 (GXE10) zadebiutował w Europie w 1999 roku oraz w Ameryce Północnej jako IS 300 (JCE10) w 2000 roku. Model I generacji był oferowany jako sedan i sportowe kombi. Druga generacja zadebiutowala na świecie w 2006 roku z silnikami V6 jako modele o symbolach IS 250 (GSE20) i 350 (GSE21). Supersportowy sedan IS-F, z silnikiem V8, miał premierę w 2007 roku. Wersja cabrio ze sztywnym dachem jako modele IS 250 C i IS 350 C, zadebiutowała w 2008 roku. W 2010 roku auto przeszło lifting nadwozia i wprowadzono słabszą odmianę diesla 2,2 o mocy 150 KM.

II generacja (2005 -> obecnie)
II generacja modelu IS została wprowadzona jako model na 2006 rok i pojawiła się w salonach sprzedaży jesienią 2005r. Samochód został zaprezentowany na Geneva Auto Show w 2005 roku.Niewiele później weszła do produkcji wersja z napędem na 4 koła oznaczona symbolem IS250 AWD przeznaczona tylko na rynek amerykański. Stylistycznie przód zostal zapożyczony z wcześniej prezentowanego Lexus LF-C coupe, natomist całe nadwozie zostało zaprojektowane zgodnie z filozofią L-Finesse. Jest to drugi pojazd, po modelu GS, zaprojektowany zgodnie z tą ideą, zapoczątkowaną przez koncepcyjne modele Lexus LF-S oraz Lexus LF-C. Nowe nadwozie charakteryzowało się niskim współczynnikiem oporu powietrza równym Cx=0,28. Model nie był oferowany pod marką Toyoty, gdyż Lexus zdecydował się na przedstawienie oferty japońskiemu klientowi . Głównym inżynierem projektu II generacji Lexusa IS został Suguya Fukusato, japoński kierowca rajdowy. Trzy lata później w 2008 r. przedstawiono bezpośrednią konkurencję dla BMW M3, odmianę IS-F z silnikiem 5.0 V8 o mocy 423 KM. Również w tym samym roku na targach motoryzacyjnych w Genev-ie zaprezentowano odmianę cabrio z hard top - Lexusa IS 250C oraz 350C. Pojazd jest oferowany z silnikami:

IS 200d 2,2 l R4 turbodiesel, 150KM (2010-obecnie -  rynek europejski
IS 220d 2,2 l R4 turbodiesel, 177KM (2005-obecnie) -  rynek europejski
IS 250 2,5 l V6, 204KM (2005-obecnie)
IS 250 AWD 2,5 l V6, 208 KM (2005-obecnie) - tylko USA
IS 300 3,0 V6, 230 KM (??-obecnie) - tylko Azja
IS 350 3,5 l V6 306KM (2005-obecnie) - tylko USA, Kanada
IS 350 AWD 3,5 l V6 306 KM (2009-obecnie) - tylko USA
IS-F 5.0 V8, 423 KM (2008-obecnie) - tylko Europa, USA
Silniki montowane w modelu IS 250, IS 350 i IS F zostały wyposażone w system bezpośredniego wtrysku i przeszyły rygorystyczne badania składu spalin ULEV II w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo, w Europie model dostępny jest w 2.2 l 4 cylindrowym silniku Diesla, o mocy 177 KM (131 kW ) i napędem na tylne   koła. IS 220D to pierwszy Lexus z silnikiem wysokoprężnym i oferowany tylko z manualną skrzynią biegów. IS 250 RWD wyposażony jest standardowo w 6-biegową manualną skrzynię biegów. 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów dostępna jest jako dodatkowo płatna opcja. IS 250 AWD i IS 350 są dostępne tylko z automatycznymi skrzyniami biegów. Nowy IS ma na wyposażeniu standardowym elektryczne wspomaganie kierownicy i system EPS. Z modelu GS zapożyczono większe zaciski i tarcze hamulcowe pożyczone i zamontowano w modelu z 3,5 l silnikiem. W porównaniu do I generacji, II generacja IS kładzie większy nacisk na komfort podróżowania. Lexus IS dysponuje systemem SmartAccess, który w standradzie otrzymał kartę zbliżeniową odblokowującą zamek centralny bez konieczności jej wyjmowania, centralny przycisk start do rozruchu silnika, system pamięci kierownicy, lusterk bocznych, i pozycji fotela. Rownież pojazd otrzymał mozliwość opcjonalnego zamówienia nawigacji DVD z wysokiej rozdzielczości, 7-calowym, dotykowym ekranem opartym na systemie Gen V z rozpoznawaniem głosu, Bluetooth, 14-głośnikowy Mark Levinson Premium Sound System. Inne dostępne opcje obejmują perforowane, skórzane siedzenia, podgrzewane i wentylowane fotele z przodu, elektryczny szyberdach, chromowe boczne lusterka, czujnik deszczu wycieraczek, system parkowania (IPA), biksenonowe reflektory, Adaptive Front-lighting System (AFS ) i Dynamic Radar Cruise Controli Pre-Collision System (PCS). Dziennikarze okrzykneli model bezpośrednią konkurencją dla sportowych sedanów o kompaktowych rozmiarach, takich jak BMW serii 3. Jednak po pierwszych testach zauważono, że układ kierowniczy nie jest bezpośredni, jak w BMW serii 3. W odpowiedzi na krytykę związaną z brakiem stabilności i kontroli trakcji Lexus zdecydował się na rok 2006 dołożyć system VDIM/VSC do wyposażenia standardowego. Modele na rok 2006 miały możliwość wyłączenia systemu kontroli stabilności trakcji za pomocą procedury wykonywanej kluczykiem podczas uruchamiania silnika. W 2007 roku modele IS otrzymały wyłącznik systemu kontroli trakcji oraz antenę dachową w stylu shark-fin. Wersje australijskie nie otrzymały nowej anteny aż do premiery na modelu IS-F w roku 2008. Rownież dodadno nowy "X-Package", który oferował sportowo dostrojone zawieszenie, specjalne 18-calowe felgi ze stopu lekkiego i spoiler z przodu. Na rok 2008 został zmodyfikowany układ kierowniczy. W 2009 roku w połowie cyklu produkcyjnego przeprowadzono lifting nadwozia i wprowadzono zmiany wewnątrz pojazdu oraz pojazd w standarcie otrzymał system VDIM. Wersja IS 350 otrzymała również napęd na 4 koła. W 2010 roku wprowadzono słabszą odmianę diesla o mocy 150 KM.
Lexus IS posiada standardowo podwójnie napełniane przednie poduszki powietrzne, przednie kolanowe poduszki powietrzne, przednie i tylne boczne kurtyny powietrzne oraz boczne poduszki powietrzne w fotelach przednich. IS 250 jest wyposażony w system kontroli stabilności pojazdu (VSC). Natomiast system znajdujący się w IS 350 korzysta z bardziej zaawansowanego VDIM systemu, który reaguje szybciej i bardziej komfortowo oraz z wyłącznika kontroli stabilności jazdy. W 2009 roku model IS 250 zyskał w standardzie system VDIM. Wyniki testów zderzeniowych przeprowadzonych przez NHTSA w 2008 roku oceniono maksymalną notą pięciu gwiazdek. Natomiast w Euro NCAP pojazd otrzymał notę pięciu gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów, czterech gwiazdek dzieci i dwóch z czterech gwiazdek w kategorii ochrony pieszych.
Model IS-F
W dniu 6 grudnia 2006 roku Lexus oficjalnie potwierdził  premierę modelu z silnikiem V8 o symbolu IS-F w komunikacie prasowym. Pierwszy raz pojazd został pokazany na North American International Auto Show 8 stycznia 2007 roku. Pojazd został wyposażony w 5.0 l V8 silnik z wtryskiem bezpośrednim o mocy 423 KM (311 kW) przy 6600 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 503 Nm przy 5.200 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 60 mph trwało 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 270 km/h. Silnik posiada również dwustopniowy system smarowania, chłodnicę i pompę oleju przystosowaną do bardzo szybkiego pokonywania zakrętów. Projekt modelu IS-F był prowadzony przez Yukihiko Yaguchi, który również pracował przy ostatniej generacji Toyoty Supra. W momencie wejścia auta do sprzedaży jego cena bazowa wynosiła 56.000 dolarów.
IS-C
Po trzech latach od momentu debiutu sedana w dniu 2 października 2008 roku Lexus przedstawił model cabrio ze sztywnym dachem IS 250 C. Prezentacja modelu odbyła się na Paryż Mondial de l'Automobile 2008 ( Paris Auto Show ). Pojazd rownież jest dostępny z mocniejszym 3,5 l motorem jako IS 350 C. IS Cabrio posiada aluminiowy hardtop składający się z trzech części, który można złożyć w 21 sekund. IS 250 C i 350 C standardowo oferowane są z sześciobiegową skrzynią automatyczną, natomiast model IS 250 C otrzymał wersję AWD oraz możliwość zamówienia w opcji manualnej skrzyni biegów. Modele z serii C trafiły do sprzedaży w Europie w 2009, a w Ameryce Północnej w maju 2009 jako modele na rok 2010. W marcu 2010 roku Lexus ogłosił wydanie specjalnej, usportowionej wersji modelu jako IS 350C F-Sport. Tylko 100 sztuk pojazdu zostanie wprowadzona do sprzedaży pod koniec marca 2010 r. z ceną bazową wynoszącą 57.500 dolarów. IS 350C F-Sport oferuje większe, 19-calowe felgi aluminiowe, nową osłonę chłodnicy, obniżone sportowe zawieszenie, zmodernizowane większe hamulce i specjalne czarne wnętrze ze skórzaną tapicerką z niebieskimi szwami.

Polub demot.pl na Facebooku