dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
Renault Scenic II

Renault Scenic - samochód dla całej rodziny.

 

Jeżeli rozglądasz się za rodzinnym samochodem w przystępnej cenie, poświęć chwilę i przyjżyj się zaletom Renaulta Mégane w wersji Scenic. To auto jest często spotykane na polskich drogach, co oznacza, iż model stworzony przez Francuski koncern był w stu procentach trafiony. Pierwsza wersja produkowana w latach 1996- 2003 wywołała niemałe zamieszanie gdyż trafiła w niszę, dzięki czemu szybko podbiła rynek. Auto to zyskało w roku 1997 tytuł Samochodu Roku. Z początkiem 1999 r. Scénic przeszedł face – lifting, podczas którego wymieniono m.in. przednie oraz tylne światła, zderzaki, elementy nadwozia, a także unowocześniono wnętrze. Ten model, doczekał się również wersji, którą zaliczyć można do klasy Crossover. Scénic o oznaczeniu RX4, posiada podwyższone zawieszenie z dołączaną tylną osią w przypadku poślizgu kół przednich, większe koła i koło zapasowe na tylnych drzwiach, które otwierają się na bok w odróżnieniu od wersji standardowej gdzie pokrywa bagażnika, podnoszona jest do góry.

Druga wersja Renault Scénic wprowadzona do sprzedaży w 2003 roku nie zawiodła, powtarzając sukces swojego poprzednika, dzięki czemu jest ciekawą propozycją na rynku wtórnym, posiadającą szeroką gamę wyposażenia i wersji silnikowych. Renault Scénic II jest minivanem zbudowanym na płycie podłogowej mniejszego modelu Mégane. Ten model oferowany jest w dwuch wersjach nadwozia - krótkiej o długości 4264 mm oraz Grand (produkowana od 2004 roku) wydłużona o około 19 cm., przez co rozstaw osi jest większy o 5cm a pojemność bagażnika zwiększyła się z 430 do 530 litrów. Renault Scenic II to minivan, który sprawdzi się jako samochód rodzinny, jego wielkim atutem jest doskonała ochrona pasażerów podczas wypadku, o czym świadczy pięć gwiazdek w teście EURO-NCAP. W 2006 roku przeprowadzono lifting modelu zmieniono kształt świateł i zderzaków pojawiły się nowe kolory i wzory felg oraz zmodyfikowano paletę silników i listę opcji. Wpraowadzono do sprzedaży, także wersję uterenowioną o nazwie Conquest. Zaczęto również sprzedawać 5– osobowego Grand, Scenic’a dedykowanego rodzinom z dziećmi korzystającym z wózka gdyż zwiększeniu uległa spłaszczona przestrzeń bagażowa, oraz wersję siedmioosobową gdzie należy zwrócić uwagę, że w przypadku tej wersji za ostatnimi siedzeniami auto ma jeszcze 200 – litrową przestrzeń bagażową, co jest dobrym wynikiem jak na samochód o długości 4,5 metra (4498 mm). Często sprzedawane modele posiadają wnętrze z ładnie dobranymi skórzanymi akcentami. Warto również zwrócić uwagę, że wnętrze scenic-a wykonane jest z wysokiej, jakości tworzyw sztucznych i innych materiałów użytych m.in do tapicerki i wykończeń. Wnętrze wyposażone jest w pięć lub siedem foteli, które z dziecinną łatwością możemy składać i demontować. Funkcjonalność podnosi spora ilość otaczających nas schowków. Od roku 2003 wzamian za standardowy zestaw kluczyków, Renault wprowadził kartę kodową. To rozwiązanie zapewne jest nowoczesne i stanowi niezły gadżet, jednak nie wszystkim przypadł on do gustu. Deska rozdzielcza posiada seryjny cyfrowy zestaw wskaźników jest czytelna i łatwa w obsłudze, lecz niestety lubi czasami ulec awarii. Podwozie Scenic’a składa się z przodu z układu McPhersona natomiast z tyłu z belki skrętnej. Układ zapewnia wysoki komfort, lecz pracuje dość głośno przez stuki dobiegające z tyłu. Zniwelować je można poprzez wymianę amortyzatorów lub tulejek tylnej belki. W Scenic'u zastosowano elektryczne wspomaganie, które działa niezwykle lekko. W modelu tym mało żywotne są górne łożyska, McPherson’a, objawem ich zużycia jest skrzypienie podczas manewrów parkingowych. Koszt ich wymiany nie jest jednak wysoki. W wersjach z silnikiem wysokoprężnym należy zwrócić uwagę na poduszki mocujące silnik i skrzynię biegów, które mogą dość często ulegać zużyciu. Jednak ogromną zaletą jest ogólna dostępność i atrakcyjność cenowa typowych części eksploatacyjnych pojazdu.

Wyprodukowane wersie silnikowe oraz ich osiągi w/g danych katalogowych przedstawiono w tabeli poniżej.

Benzyna:
Dane techniczne    1.4 16V    1.6 16V    2.0 16V    2.0 T
Silnik    1390 cm3    1598 cm3    1998 cm3    1998 cm3
Układ cylindrów/ zawory    R4/ 16    R4/ 16    R4/ 16    R4/ 16
Moc maksymalna    127 KM    152 KM    136 KM    165 KM
Maks. Moment obrotowy    127 Nm    152 Nm    191 Nm    270 Nm
Prędkość maksymalna    174 km/h    185 km/h    195 km/h    206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h    14,3 s    12,5 s    10,3 s    8,6 s
Średnie zużycie paliwa    7,2 l    7,3 l    7,9 l    9,0 l

TurboDiesel:

Dane techniczne    1.5 dCi    1.5 dCi    1.9 dCi    2.0 dCi
Silnik    1461 cm3    1461 cm3    1870 cm3    1995 cm3
Układ cylindrów/ zawory    R4/ 8     R4/ 8     R4/ 8     R4/ 16
Moc maksymalna    82 KM    105 KM    120 KM    150 KM
Maks. Moment obrotowy    185 Nm    240 Nm    300 Nm    340 Nm
Prędkość maksymalna    165 km/h    182 km/h    188 km/h    204 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h    15,7 s    12,2 s    12,1 s    9,4 s
Średnie zużycie paliwa    5,0 l    5,6 l    5,8 l    6,5 l


Wersje benzynowe oczywiście spalają więcej, lecz za to odpłacają się mniej problemową eksploatacją. Jednostka 1.4 16V nie zapewni nam nieziemskich osiągów, ale jej zapotrzebowanie na paliwo mieści się w granicach 6-10l /100km a jej jedynym problemem są szybko zużywające się cewki zapłonowe. Jednostka 1.6 utrzymuje spalanie na podobnym poziomie, lecz wyposażona jest w zmienne fazy rozrządu a koło odpowiedzialne za ich sterowanie jest awaryjne a jego wymiana podnosi koszty obsługi serwisowej. Wersje 2.0 oraz 2.0 w mieście są paliworzerne, więc polecić je można, ale w dalsze trasy. Z wersji wysokoprężnych najgodniej, prezętuje się silnik 2.0 dCi z łańcuchem rozrządu, ma dobre osiągi mało pali i szczyci się dobrą opinią u mechaników dzięki swojej, bezawryjności lecz dzięki temu twardo trzyma swoją cenę na rynku wtórnym. Jednostka 1.9 dCi zaskakuje nas skłonnością do nieprzyjemnej awarii turbosprężarki, przez co silnik nie daje się zatrzymać inaczej niż przez wciśniecie pedału hamulca.

Nowy Renault Scénic zadebiutował na Geneva Motor Show w 2009 roku. Tym razem również powstał na bazie Renault Megane'a III generacji. Model upodobnił się teraz do innych nowych modeli marki (Laguna III i Megane'a III). Wersja Grand od pięcioosobowej wersji rożni się stylistyką, konstruktorzy i disignerzy postawili na bardziej stonowaną oprawę. Scénic wspólnie z pokrewnym Megane III jest produkowany w hiszpańskiej Palencii. Auto trafiło do salonów sprzedaży w maju 2009. Pierwszy raz w historii modelu Scénic zastosowano benzynowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 i oznaczeniu Tce. W przeciwieństwie do silników koncernu VW, a w szczególności do silnika 1.4 TSI, nie wymaga stosowania benzyny 98 oktanowej, co obniża koszt eksploatacji i pozwala na ekspansę na inne niż zachodnio-europejskie rynki zbytu. Silnik ten wyposażony jest w najnowsze rozwiązanie z zakresu downsizingu. Silnik o pojemności 1.4 l dysponuje momentem obrotowym typowym dla silnika 2.0 l oraz mocą silników o pojemności 1,8 l. Zużycie paliwa jest niższe niż w silniku 1,6 l. Trwałość jednostki napędowej szacowana jest na około 250 tyś kilometrów. W polskich salonach Scénic III oferowany jest w czterech wariantach wyposażenia: Expression, Authentique, SL Tech Run oraz Privilége.
Renault Scénic jest samochodem godnym polecenia, wszystkim poszukującym nowoczesnego, bezpiecznego samochodu rodzinnego w przystępnej cenie i wielu interesujących wersjach.

 

Polub demot.pl na Facebooku