Bentley Continental GT.
Ktoś zapyta czy to na pewno Bentley? Odpowiedż może być tylko jedna -z całą pewnością tak! Dodać tylko należy że niczym nie przypomina zwykłego Bentleya.
Komfort jaki oferuje swoim pasażerom w nadwoziu czteroosobowego coupe porównać można tylko z innymi limuzynami klasy premium, a osiągi jakimi dysponuje pozwalają mu równać się z prawidziwymi bolidami. Taki charakter nowemu modelowi firmy Bentley nadał Dirk van Braeckel, który w związku z decyzją o przygotowaniu Coupe w końcówce lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia stanął na czele działu projektowego.
W historii marki Bentley były już podobne modele np. przedstawiony w 1919 roku 3-LITRE lub też pokazany w latach pięćdziesiątych Bentley Continental R - Type. Projektantom udało się stworzyć samochód o przepięknej tradycyjnej linii oferując czterem osobom sporo miejsca jak na coupe, a dodatkowo wygospodarować spory bagażnik/ 370 litrów/ na parę drobiazgów. We wnętrzu odczuwaly jest duch szacownej marki jaką jest Bentley. Szczególną uwagę przykuwa niesamowita wykonana z najwyższej jakości materiałów deska rozdzielcza - wszechobecna skóra, naturalne polerowane drewno podkreśla ekskluzywne pochodzenie samochodu. Jest też kilka detali sugerujących jego sportowy charakter - chromowane wloty nawiewów, obręcze wokół prędkościomierzy i kilka dodatkowych chromowanych akcentów.
Najważniejszym jednak elementem pozwalającym na takie sportowe traktowanie samochodu jest potężna jednostka napędowa o pojemności sześciu litrów i mocy 560 KM /taki sam silnik stosowany jest w VW Phaeton W12/. Bentley Continental GT uzyskał dodatkową moc dzięki zastosowaniu dodatkowych turbosprężarek, dzięki czemu maksymalny moment obrotowy udało się podnieść do 650 Nm a samochód dysponuje nim już od 1600 obrotów na minutę. Górny zakres prękości obrotowej to 6000 obr/min.
Parametry jakimi dysponuje GT są niesamowite. Aby osiągnąć sto kilometrów na godzinę ten olbrzym /masa prawie 2400 kilogramów/ potrzebuje zaledwie 4,8 sekundy, dysponuje natomiast prędkością maksymalną 318 kilometrów na godzinę. Moc którą dysponuje auto przekazywana jest do wszystkich kół poprzez sześciobiegową mogącą pracować w trybie sekwencyjnym przekładnię pozwalając cieszyć się kierowcy z prawdziwie sportowych właściwości.
Takie rozwiązanie napędu na cztery koła bazujące na systemie TORSEN znane jest zresztą już dzięki modelom Audi A8, podobnie jak i zastosowane w układzie przedniego zawieszenia systemy wielowachaczowe oraz system wielodrążkowy z tyłu. Innym sysemem zapożyczonym z Phaetona oraz A8 jest system automatycznej regulacji poziomowania dzięki pneumatycznym elementom w zawieszeniu, daje to też dodatkowo możliwość dostosowywania charakterystyki zawieszenia w zależności od sposobu prowadzenia.
Aby podkreśłić sportowy charakter samochodu umożliwiono kierowcy wyłączenie a przez to rezygnację z systemu ESP co pozwal jeszcze bardziej zwiększyć doznania podczas jazdy. N szczęscie nie zapomniano o zastosowaniu odpowiednich tarcz hamulcowych których dla tej masy i mocy średnica przekracza 0,4 metra! Jak na osobówkę to naprawdę sporo. Ciekawe jest to że Bentley GT nie ma odpowiadającego mu Rolls-Royca co jest standardem przy innych modelach.
Cena na rynku polskim ok 650 000 PLN
wildern 2012