dziś jest:


Newsletter
Zapisz się na darmowy newsletter:

Dział informacyjny





przeglądaj
Ford S-MAX

Ford S-Max

Koncern motoryzacyjny Ford, z calą pewnością docenił sukces modelu Galaxy stworzonego z uwagi na konieczność zmniejszenia kosztów wspólnie z koncernem Volkswagena. Obserwując rosnące zainteresowanie samochodami o nieco większych gabarytach ale będących jednocześnie pojazdami wielofunkcyjnymi Ford podczas Paris Motor Show 2006 przedstawił model S-MAX. Skonstruowany na bazie płyty podłogowej pochodzącej z modelu Mondeo MK IV posiadał wszelkie cechy pojazdu o sportowym charakterze przy zachowaniu w pełni funkcjonalnego wnętrza.Oferowany  był w kilku wersjach z silnikami benzynowymi oraz znacznie większą gamą jednostek zasilanych olejem napędowym. W wersji benzynowej dostępne były silniki o pojemnościach 2,0 (145 KM), 2,3 (161 KM) oraz 2,5 o mocy 220 KM. W przypadku silników wysokoprężnych stosowane były jednostki od 1,8 l o mocy 100 KM do 200 konnego TDCi o pojemności 2,2 l.
Testowany przez nas Ford S-MAX  wyprodukowany został w 2007 roku i miał przejechane 70 tyś. km co jest stosunkowo przy tego typu samochodach bardzo niewielkim przbiegiem. Większość elementów wyposażenia wnętrza jest identycznych z modelem Mondeo MK IV, co jest raczej zaletą gdyż  wszyscy którzy użytkowali samochody marki ford, od razu docenią ergonomię oraz sposób obsługi wszystkich elementów pojazdu. Gorzej jeśli nie mieliśmy wcześniej do czynienia z samochodami marki Ford - pewne elementy obsługowe mogą przysporzyć nieco problemów (ale i tak to nic w porównaniu do pewnego modelu koncernu z Bawarii :-)), są jednak ergonomiczne i intuicyjnie można w niedługim czasie zapanować nad całością. Jakość użytych materiałów jest na wysokim poziomie, jak na samochód klasy średniej. Po kilkuletniej eksploatacji nie widać szczególnych zniszczeń i wytarć. Nadwozie jest bardzo przestronne pozwalające na wygodną podróż pięciu osób ze sporą iloscią bagażu, a duża przestrzeń ponad głowami uzyskana dzięki nadwoziu typu van sprawdza się zwłaszcza w przypadku użytkowania przez osoby z ponad przeciętnym wzrostem. Wyższość nad zwykłym kombi można również zauważyć w tym że S-Max jest samochodem dużym  w którym siedzenia są usytuowane dość wysoko tak więc wsiadanie dla wiekszości osób (zwłaszcza mających jakieś dolegliwości ruchowe) nie sprawi żadnego problemu. Zastosowany w samochodzie silnik TDCi o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM nie jest może  najlepszym rozwiązaniem dla osób o sportowym charakterze, ale wystarcza na dość dynamiczną jazdę a przy tym zadowala się 7-8 litrami oleju napędowego.

wildern 2012